woensdag 24 maart 2010

Mijn ladenkastje




Wat is dit enorm leuk om te maken, maar ik moet wel heel eerlijk bekennen, het is niet makkelijk. Ik heb een luciferdoosje een grote uit elkaar gehaald en gekeken hoe dat is gevouwen, dat heb ik 6 keer gemaakt, van twee stukken cardstock heb ik het omhulsel gemaakt maar dan is de achterkant nog open, daar ook cardstock gedaan, met de plakranden aan de binnenkant. De plankjes aan de binnenkant zijn ook van cardstock maar dan verstevigd met een plaatje chipboard, de buitenkant bekleed en ook de doosjes. De hoogt is ongeveer 6.5 cm en de lengte ongeveer 12.5 cm. Vooral in het vouwen en meten gaat veel tijd zitten, en als je dan denkt nu nog bekleden....tja dan weer al die doosjes bekleden. Maar het is wel zo leuk dat ik het nog een keer ga doen hoor. Ik heb nu allemaal weer nieuwe ideeën. In dit ladenkastje komen speciale spullen die voor mij een waardevolle betekenis hebben. Mijn oma wilde voor haar overlijden al haar kleinkinderen een gouden ring geven, maar met mijn afgekloven nagels is een ring dragen geen gezicht, en ik draag geen goud, het pas niet bij me. Ik wil niet dat het zomaar ergens ligt en krijgt een plekje in dit kastje. Ook heb ik zelf een armbandje gemaakt van wol op een speciale manier geknoopt en die heb ik toen mijn moeder ziek was aan haar gegeven, ik had er zelf ook eentje, die van mijn moeder is meegegaan met haar en die van mij heb ik nog. Ook dat armbandje gaat in het kistje, en zo zullen er nog veel meer spulletjes inkomen.
Vandaag heb ik geen huishoudelijke verplichtingen meer, ik ga maar lekker aan de scrap.
Fijne dag iedereen!

28 opmerkingen:

Ilonka zei

hoi Dora wat een prachtig ladenkastje en wat zijn ze leuk om te maken he. Het is weer genieten van je mooie creatie. Een fijne en zonnige dag.


Groetjes Ilonka

m@deliefjuh zei

ja.. mijn mond is weer dicht. sjongen meid! prachtig!

Bizzy @ home zei

Wat een prachtig ladenkastje. Zoiets wil ik ook nog weleens maken. Lijkt me niet eenvoudig maar wel heel gaaf. Groetjes Renny

Sandra zei

Dit kastje heeft weer een heel hoog "Wauw" gehalte. Ik vind hem prachtig! Wat mooi afgewerkt, zeg!
Echt schitterend!

Groetjes,
Sandra

Unknown zei

Wat een leuk project Dora!

scrapdictive zei

Oooohh... wat vind ik dit een ontiechelijk mooi kastje. Prachtig.
Ook heel mooi waarvoor je het kastje gaat gebruiken.

Fijne dag verder.

Toodles,
Jo xoxo

Ellen zei

Prachtig, prachtig! Dat moet wel een heel bijzonder ladenkastje worden als je er zulke mooie spulletjes in op gaat bergen.

Anoniem zei

Wat ben je toch een bezige bij en wat is je kastje mooi geworden. Snap wel dat dat veel werk was, maar het resultaat is ernaar. Top!

Gr. Anita

yyam zei

This is stunning! Well worth the effort it took you to make it! :)

BOXERGEK zei

OOOH wat heb je dat weer mooi gemaakt echt super!

Monique zei

Wat een prachtig kastje. En wat een mooi idee om daar de voor jouw waardevolle spulletjes in te bewaren.

Julie Tucker-Wolek zei

wowwwwwwwwwwwwwwww!!!! this is AMAZING Dora!!! I absolutely loveeeeeeeeee the boxes U make! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Laurel zei

Dora this is outstanding!

Inge zei

Wat een mooi ladenkastje! Wat een werk zeg...:)
Groetjes, Inge

Lenet zei

super geweldig mooi weer..

~amy~ zei

gorgeous dora!!

liszha zei

Niet normaal meer, zo mooi!

Ylona zei

Wauw, wat een super mooi ladekastje!!!

xoxo,
Ylona

Anette zei

Met liefde gemaakt voor liefdevolle dingen; Heel mooi.
Groeten, Anette

Alexandra zei

Wow, en nog eens wow, wat een prachtig ladenkastje.

Unknown zei

wat een super prachtige kastje

groetjes carla

marja zei

wat een prachtige plek om zulke dierbaren spulletjes te bewaren!!

Sandra1968 zei

Wat een geweldig mooi ladenkastje! Ik kan me voorstellen dat er veel werk in zat, maar het resultaat is er ook naar: gewoonweg schitterend.
En wat leuk dat je er zulke speciale herinneringen in gaat bewaren.
Groetjes, Sandra

Unknown zei

hoe een misbaksel zoooo mooi kan worden he;) x

Floortje zei

Wat is dit leuk! En dan nog dat mooie verhaal erachter dat je er hele dierbare dingen in gaat bewaren...echt heel mooi.
X Floortje

ScrapEnjoy zei

Jeetje Dora...wat is dit een werk geweest om dit ladenkastje te maken...maar ik moet zeggen....het is helemaal te gek, SUPER.
Waar haal je het geduld vandaan meis.
Helemaal TOPPIE.

liefs Lilian

Angela zei

prachtig Dora en wat een werk! Heel erg mooi! En het idee... wat je erin gaat doen, super!
liefs
angela

anja curvers zei

Leuk om te doen he zo'n ladenkastje wel een heel geprutst maar prachtig resultaat.